Vrijdag 28 juli

28 juli 2023 - Tulamben, Indonesië

Weer heerlijk geslapen. Vannacht wel even wakker gelegen maar daarna om 08:00 wakker geworden. Gisteravond hier ergens in een lokaal restaurantje super gegeten. Alles bij elkaar met fooi voor 6 Euro. Daar word ik dan toch wel weer blij van. Niet overal is het goedkoop. Onze lunch gisteren was 18 Euro. En een fles bier kost hier bij het hotel 3 Euro. Standaard drukken ze er ook 10% fooi bovenop. Zelfs op mijn flesje bier. Om de hoek hier zit een supermarkt maar daar verkopen ze geen alcohol. Ben bang dat dat overal zo is. Terwijl 80% hindoeïstisch is. Leuk is wel dat ze in de ochtend overal offers neerleggen om veel geluk te hebben die dag. Ook in deuropeningen, dus je moet oppassen dat je er niet op gaat staan. En onze taxi gisteren had ook een schaal met eten en bloemen etc. op het dashboard staan.

Lisa heeft zich vanmorgen een uurtje laten masseren. De plannen zijn ondertussen weer helemaal omgegooid, we wilden eigenlijk een scooter huren. Maar toen spraken we Theo in de duikschool en die raadde dat ten zeerste af. Dankzij hem hebben we ook een paar toeristische valkuilen weten te omzeilen (bezienswaardigheden die dik zouden tegenvallen, zoals de Monkey Garden waar de apen je alles af zouden jatten). Dus we hebben vanmiddag een taxi gehuurd en gaan 2 dingen bezichtigen. Morgen duiken en overmorgen weer de hele dag bezienswaardigheden bekijken met een taxi. En dan de dag daarna duiken naar het wrak (schijnt wereldberoemd te zijn) dat hier pal voor de kust ligt. Om 13.45 lekker Thais gelunchd. Daarna dus de watertuinen (Tirta gangga) en water paleis (Taman Ujung) bezocht met de taxi. Alletwee erg mooi.

Weetje van de de dag: honden liggen hier 's nachts midden op de weg omdat ze daar veilig voor slangen zijn.

1. Marleen:
    28 juli 2023
    Wow! Ziet er mooi uit allemaal:) En wat heb je een mooie broek aan Lisa!;) Fijn dat je goed slaapt Erik, das vast een (voorzichtige) opluchting. Veel plezier met jullie eerste duiken morgen! Liefs
  2. Marjolein:
    28 juli 2023
    Wat is het mooi daar!
    Ik moet wel lachen om je weetjes van de dag.