Zaterdag 29 juli

29 juli 2023 - Karangasem, Indonesië

Vanochtend hebben we onze eerste duik in Bali gemaakt. En ook sowieso buiten Nederland. Wel een beetje spannend in het begin, maar alles ging perfect. Onze divemaster Theo is super aardig en geduldig. Zicht onder water was ook prima, en allerlei vissen gezien. Watertemperatuur is hier 28 graden. En boven water eigenlijk altijd 30 graden. De duikschool is super relaxed. Alles kan op rekening, de duiken zelf worden ook niet met tijd bijgehouden, we gaan gewoon net zolang door tot de lucht op is. Je kan al je spullen gewoon overal laten liggen, wordt toch niet gejat. Dus we zitten al te denken om toch ons vervolg brevet hier te halen. Stuk leuker dan in Nederland.

Vanmiddag heerlijk gerelaxed, eigenlijk niets gedaan. Alleen aan het eind van de middag nog even gesnorkeld om de nieuwe GoPro te proberen. Maar 2 van de 30 foto's een beetje de moeite waard. Onder water lijkt alles 30% groter dus die mooie grote vis is op de foto een kleine guppy geworden 🙂

Weetje van de dag: ondanks dat Erik zijn eigen oren best wel mooi vindt, vond de divemaster ze veel te groot.

1. Marleen:
    29 juli 2023
    Fijn dat het goed ging (ook met klaren, beide?) en mooi was! Ja, duiken in tropische wateren is heel wat leuker dan in het zwembad hè;) Leuk dat jullie ook je advanced willen gaan halen daar. Gaat makkelijker en sneller dan je eerste brevet en dan heb je die maar binnen. Succes en veel plezier! Liefs

p.s. Nog geen weetje vd dag?;)