Dinsdag 1 augustus

1 augustus 2023 - Tulamben, Indonesië

Vanmorgen de eerste duik voor ons advanced (PTRD) gehad. Paar leuke oefeningetjes aan de rand van het wrak. En daarna om en door het wrak gedoken. Alles ging helemaal goed. Daarna luieren, lekker eten, nog meer luieren. De 2e foto is de weg die tussen ons hotel (met de haai als logo) en de duikschool loopt. Lijkt hier 's avonds wel de 24 uur van Le Mans 🙂. Maar wij hebben gelukkig nergens last van.

De nachtduik was wel even wat anders. Om te beginnen was de branding nu best wel heftig. Je loopt hier over grote gladde stenen de zee in, en normaal loop je met z'n drieën gearmd om te voorkomen dat je valt. Maar dat werkte vanavond niet echt. Dus zowel bij het erin gaan als eruit werden we omver gekukeld. En dan is het moeilijk opstaan met die zware tank op je rug. Ikzelf vond de duik zelf wel mooi, Lisa wat minder. Ze raakte per ongeluk ook wat koraal aan dus kreeg je last van uitslag. Dus de 2e duik wat minder dan de eerste. Nog 4 duiken te gaan voor ons brevet 🙂

Weetje van de dag: bier staat bijna nooit op de menukaart in restaurants, maar is gewoon te bestellen. Gelukkig maar 🙂

1. Marjolein:
    1 augustus 2023
    Succes met het halen van het volgend brevet!