Maandag 31 juli

31 juli 2023 - Tulamben, Indonesië

Vroeg opgestaan, want om 08.00 zijn we naar het wrak USS Liberty gaan duiken. En als je een uur later zou zijn gegaan, zou het zwart zien van de duikers. Heel indrukwekkend en mooi. Het wrak was heel groot. We hebben ook direct daarna besloten om onze advanced (dan mag je tot 40 meter diepte) hier te gaan halen. Onze instructeur zal Theo dan weer zijn. Dat is een nederlander btw. Lekker handig. Omdat dat 3 dagen gaat duren, hebben we hier ook 2 extra nachten bijgeboekt.

Vanmiddag naar Amed Beach. De taxi zou 250000 kosten (15 Euro)  dus pure afzetterij. Dus we zijn gaan liften. Lisa had er geen vertrouwen in maar binnen 10 minuten een lift van een sigarettensmokkelaar. Hele auto vol met dozen sigaretten. Zie de foto's. @Arjan: brings back memories.

Daarna lekker op een mooi strand rondgehangen. Met zwart zand, maar da's ook wel weer eens leuk. En met de taxi terug. Tegen normale prijs 🙂. Straks weer lekker uit eten en op tijd naar bed, want onze eerste duikles begint morgen om 08.00.

Weetje van de dag: pakje sigaretten kost hier 60 cent.

1. Mam/oma:
    31 juli 2023
    Indrukwekkend deze duik. Gelijk hebben jullie om nu de tweede brevet te halen. Ook in ontspannen sfeer.
    Fijn dat jullie genieten steeds.
    Hier 18 Gr. met steeds fijne motregen. Gelukkig hebben we leuke dingen te doen. Hilbert jarig en vanmiddag met Janny.
    Verder geen nieuws. Ik ben naar Marleen geweest en dat was ook weer fijn.
    Fijne tijd nog. Hier alles goed.
    Liefs oma/ma.
  2. Marleen:
    31 juli 2023
    Leuk puppie voor Elvira?:) Ik volg jullie verhalen en foto’s met plezier:) Succes met jullie cursus morgen! Liefs
  3. Marjolein:
    1 augustus 2023
    Heel mooi die fotos van het duiken! Dan zou ik ook zo willen. Ik vraag je in prive wel naar de memories betreffende sigarettensmokkel. 😂
  4. Erik:
    1 augustus 2023
    De memories was meer het liften. Met sigarettensmokkel ben ik nooit in aanraking geweest. Eigenlijk heb ik nog nooit iets illegaals in mijn leven gedaan. Ik ben gewoon een heel saai braaf jongetje