Woensdag 2 augustus

2 augustus 2023 - Tulamben, Indonesië

Niet zoveel te vertellen vandaag. We konden in ieder geval uitslapen tot 08.45. We hebben 2 duiken gehad. De 1e een 30 meter duik, de 2e een normale duik. Wel een hele mooie. Veel mooie vissen en ook een schildpad. Daarna studeren. Lisa is al bezig met het examen. Ik morgen denk ik. En morgen onze laatste 2 duiken voor het brevet. Een 40 meter duik, en een navigatieduik. Dus met kompas onder water. We zijn ook al bezig met de volgende bestemming. Gili eilanden? Lisa hoeft de eerste dagen daar ook even niet te duiken 🙂. Ze moet eerst een beetje bijkomen.

Vandaag is ook het hindoeïstische feest "Galungan and Kuningan" begonnen. 10 dagen waarin veel is gesloten. Op de eerste dag wordt de overwinning van Dharma op Adharma gevierd (goed over kwaad), en komen de geesten van de overledenen op aarde. Na 10 dagen vertrekken ze dan weer. Veel offergaven overal en bij veel huizen zie je ook een soort bamboe boog. Zie een van de laatste foto's.

Verder nog wat foto's van onze achtertuin. Een oude tempel en een vulkaan.

Weetje van de dag: buiten dat ik grote oren schijn te hebben, lijk ik nu ook ineens op Poetin. Het wordt steeds mooier hier.

1. Marjolein:
    2 augustus 2023
    Ik vind dat duiken wel diep hoor! Eng. Ik begrijp wel dat het duiken straks even klaar is. Het is zo mooi daar. Tijd om de wereld boven water te ontdekken. Succes met jullie examens!
    (Ik zag/zie gelukkig ook geen Poetin in jou)
  2. Marleen:
    2 augustus 2023
    Overdosis duiken gehad, Lisa? Wel je examen gehaald? Jij succes morgen Erik, met jouw examen. En veel plezier op jullie nieuwe bestemming!🙂 Hier alle dagen regen🌧️